Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak rasisti jsme tu podle me vsichni .... jen nekdo vic a nekdo mene .... a to, o cem pisete v bodech, skutecne zapada do definice rasismu, protoze pausalizujete ... ale jak rikam, to delame my vsichni ........ a co se tyce honu na carodejnice, ktery zminujete v uvodu, tak ten tady probiha, ale prijde mi, ze spise obracene .. na cikany se nedari, tak se trochu nasilne meni cilova skupina ;-)

0 0
možnosti

měl jsem psa a ten nesnášel cikány...a bylo to na něm vidět na první pohled...byl americko -kanadský BÍLÝ ovčák...a nedal si a nedal si říct již to fašistické dělení...ROM-neROM...Rom je po cikánsku člověk..a neRom tudíž nečlověk...jooo jak to říkal Hitler ...já jsem člověk...ty jsi nečlověk...kampak asi spějem...hezký den všem ....ZD...;-);-);-)

0 0
možnosti
Foto

I32v20o 17C94i13l10i10c13h

4. 2. 2015 20:28

Většina psů cikány nemůže ani cítit, těžko říct proč. Ptal jsem se toho mého psa, jinak velice mírumilovného a přátelského, ale jen se na mne podíval takovým pohledem, že jsem se již více neptal ;-)

4 0
možnosti

Já asi rasista jsem. Nemám osobní zkušenosti se zmíněným etnikem, ne že bych je nepotkával, ale asi působím natolik odpudivě, že mi dávají pokoj a navíc mám to štěstí, že v místě mého bydliště se příliš nevyskytují. Přesto bych velmi přemýšlel a pravděpodobně se rozhodl negativně v případě jejich žádosti o práci u mne. Ne z osobních důvodů, ale z důvodů zkušeností ostatních spoluobčanů s nimi. Hloupý se učí vlastními chybami, chytrý chybami druhých. Je to rasistické?

6 0
možnosti

Já jsem taky rasista.

Jednak jsem se svojí první fenou síbiřského huskyho (jistě jako majitel seveřana víte, jak příjemná s roztomilá zvířata to jsou) chodila na procházky po Karlíně a na Žižkaperk. V roce 1989 byl husky něco skoro nevídaného, alespoň v městských ulicích. Byla jsem zvyklá, že mě lidé, zvlášť děti zastavují, fenu si hladí a vyptávají se. Zatímco neromské děti se obvykle nadchly, že o takového psa poprosí rodiče, romské děti (pomíjím, že mi zásadně tykaly) pokud nabyly dojmu, že by se jim takový pes líbil, mě vyzvaly, abych jim ho dala. Když jsem ji vysvětlila, že nic takového nemám v úmyslu, ujistily mě, že řeknou tátovi (bráchovi) a on mi ho sebere a ještě mě zmlátí (pravda, nic takového se nestalo, ale už to uvažování).

V letech cca 93 - 94 jsem bydlela v pražských Kyjích (ne nadarmo se tam tehdy říkalo "Cikánov"). Měli jsme v paneláku několik cikánských rodin (nebo snad jednu širší) a přestože by se dalo říci, že byli vlastně slušní, stejně to bylo nepříjemné soužití. Zdůrazňuji, že jsem se nikdy nebála o svou bezpečnost ani majetek, nikde se neválelo víc odpadků, než je tak na pražkém sídlišti obvyklé, ale ...

Tato komunita žila víceméně mimo byty, v létě rozložena okolo domu, v zimě lágrovali na schodišti, zevlovali a komentovali všechno okolo. když jsem šla domů z práce, proplétala jsem se hordou povalujích se, pokuřujících dětí a výrostků, kteří na mě pokřikovali, zdravili a komentovali můj zjev. Nechovali se výhružně ani nepřátelsky, ale bylo mi to nepříjemné.

Co bylo ještě horší, měly tyto rodiny úplně jiný biorytmus, takže okolo jednácté, půlnoci, kdy jsme my, necikáni, vypínali televize, odkládali knížky a ukončovali vůbec denní aktivitu a ukládali se k spánku, naši spolubydlící se stáhli do svých bytů a začínali řešit své interpersonální záležitosti. A to dost hlučně. V paneláku, kde 4 patra nahoru a 4 dolů v noci slyšíte spláchnout záchod, to bylo tristní. Když jsme se odstěhovali na Jižní město, připadala jsem si jak v ráji.

8 0
možnosti

No, zásadní problém je asi skryt v tom, že zážitek podobný bodu 2 se mně sice týkal už několikrát, ale řekl bych, že vůbec nezávisí na barvě kůže... Proto z vás někdo nejspíš dělá rasistu, protože i v případech, kdy je to zjevně jedno, tam dodáváte "cikán".

0 0
možnosti
Foto

Jo, i to je možné...nicméně když všechny příhody sečtu do jedné, pak je tam stále stejný jmenovatel, aniž bych byl já rasistou :-)

4 0
možnosti

Jste kulturně obohacený :-)

4 0
možnosti
Foto

to téměř vždy, když se k nim přiblížím na 10 metrů :-)

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS